سُقُلمه

همون نشگون خودمون!

سُقُلمه

همون نشگون خودمون!

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
نویسندگان
  • ۱
  • ۰

وقتی رسیدم نزدیکیای خونه نزدیک اذان ظهربود واس همین راهیه مسجدمحل شدم

پسربچه همسایه هم بامادر بزرگش اومده بود!

یه لباس مرد عنکبوتی تنش بود

بهش گفتم"قهرمان تو کیه؟"

گفت:"فوتبال!من میخوام فوتبالیست بشم!"

یه دفه ناخودآگاه بغض گلوم رو گرف

گفتم:"قهرمان من کسیه که جونشو واس من وتو داده بی هیچ ادعا!"

قیافش شبیه علامت تعجب شده بود

گفتم:" قهرمان من شهداهستن!"

گفت: شهدا؟!

ودوباره رفت دنبال بازیش که شامل پریدن به دیوارهاو گرفتن دستش مث مرد عنکبوتی تا ازش تار بیادبود!!!

میدونین به غیراز قله کوه بهترین جای شهدا قلب ماست...

قلب بچه هاست...

قهرمان بچه شما کیه؟!



  • ۹۴/۰۵/۱۵

نظرات (۲)

نوشته جالبیه. متاسفانه خانواده ها در ارایه الگوهای متفاوت زندگی به بچه هایشان دقت کافی را ندارند که بیشترش بخاطر اینه که خود پدر و مادر شناخت و آگاهی درستی در این زمینه ندارند.

نکته1 .البته باید به این نکته هم توجه داشت که نشان دادن خوبیها و ارزشها به بچه ها ، بدون ارایه الگوهای مناسب و البته ملموس (یا قهرمان سازی!) به آنها خیلی تاثیر نداره چون ذهن بچه ها در سنین پایین آنقدر عقلانی (منظورم منطقی علمی) نشده که بدون مصداق روشن ، بطور کامل ارزشها را بفهمند. به همین دلیل هم هست که می بینیم بچه ها، حتی فرزندان آدمهای مذهبی در تطبیق ارزشهای انسانی با مصادیق و مابه ازای خارجی آن دچار اشتباه می شوند و مثلا مرد عنکبوتی را بر میگزینند. {هر چند که امروزه، خود والدین جوان هم چندان قدرت تطبیق دقیق ندارند!}

نکته 2. در فیلم مرد عنکبوتی 1 (همان اولین قسمت) دقت کردید که چرا مرد عنکبوتی که تازه متوجه قدرت خارق العاده خود شده، هر کاری می کند نمی تواند تار عنکبوتی خود را از دستش پرتاب کند؟ هر نوع حالتی که برای دست وجود دارد را امتحان می کند اما تار از دستش خارج نمی شود. در آخر، تنها حالتی که تار از دستان او خارج می شود حالتی است که در آن انگشتان دوم و سوم دست او در حالت جمع است؛ یعنی معروف ترین حالت دست شیطان پرستان!

البته این سمبل شیطان پرستی در فیلم، اصطلاحا رو ترین و واضح ترین سند تهاجم فرهنگی فیلم هست و استعارات سینمایی زیاد دیگری در فیلم هست.

نکته آخر. همه محصولات دنیای غرب با فلسفه خاص و دقیق تولید می شوند که در پشت این فلسفه خاص، تفکر خاصی هست.هر کس بدون تحلیل این محصولات را در اختیار فرزندانش قرار بده یا به هر نحو زمینه در دسترس بودنشان را برای فرزندانش فراهم کند، خواسته یا ناخواسته سربازان و ویروسهای تهاجم فرهنگی را در ذهن فرزندانش قرار داده. آن هم بچه هایی که ذهنشان مثل نوار خام هست که پذیرای هر چیزی است که به آنها ارایه شود.

حضرت علی(ع):

قَلبُ الحَدَثِ کالأرضِ الخالیهِ ما اُلقِیَ فیها مِن شَیءٍ قَبِلَته.  قلب کودک، چونان زمین خالی است که هر بذری را در آن بریزید رشد خواهد کرد

روایت: التَعلُّمُ فی الصِّغَر کَالنّقشِ فِی الحَجَرِ.مطلبی که در کودکی به انسان آموخته می شود، گویا بر روی سنگ حک می شود (و تا پایان عمر، در ذهن او خواهد ماند).

ببخشید طولانی شد. فی امان الله

پاسخ:
ممنون
نکات جالبی رو بش اشاره کردین که شایددر وهله اول به چشم نیان!:)
در بالا بودن مقام شهدا والگو بودنش در دفاع از میهن و ارزشها که شکی نیست
اما الگوی  پسرمن در حال حاضر پدرشه،
ضمن اینکه خود من از قهرمان سازی مطلق برای پسرم استفاده نمیکنم
خوبیها و ارزشها رو سعی می کنم بهش نشون بدم تا خودش قهرمان زندگی خودش بشه
پاسخ:
درسته تربیت بچه ها تواین دوره زمونه خیلی  مهمه وخیلی سخت!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">